Перевалка цитрусових в морському порту Чорноморська

Особливості перевалки цитрусових. Вимоги до умов перевезення.

Особливості перевалки цитрусових. Вимоги до умов перевезення.

Поставки свіжих цитрусових - одне з найактуальніших напрямків торгівлі для вітчизняних імпортерів. Як і у випадку з іншими типами генеральних вантажів лідируючі позиції серед українських морських портів з перевалки апельсинів, лимонів та інших сортів цитрусових утримують Одеса, Іллічівськ і Херсон. Їх причали обробляють вантажі, що поставляються з Грузії, Туреччини, Єгипту та Іспанії - традиційних експортерів даного типу продукції.

Поточний стан перевалочною інфраструктури торгових портів

Tekushee sostoyanie perevalochnoj infrastruktury torgovyh portov
На даний момент інфраструктура плодоовочевих терміналів на чорноморському узбережжі України представлена:

1) причалів №22 і №23 на території Одеського порту. Сумарна довжина їх берегової кромки - 390 м. Причали розраховані на постановку суден з довжиною до 200 м і осадкою до 9, 3 м. Перевалку здійснюють за прямою схемою «судно-автомобіль», «судно-вагон».
2) Одеським портовим холодильником. Даний термінал - один з найбільш ранніх на території порту і створений спеціально для роботи з швидкопсувними вантажами: перевалки цитрусів, плодоовочевих і заморожених продуктів (риба, м'ясо). До складу терміналу входять:
  • вантажний причал №21;
  • 2 напівпортальні крана «ГАНЦ» вантажопідйомністю 5т;
  • участок ж/д ветки для загрузки 6 вагонов;
  • автомобільної рампою довжиною 100 м;
  • складськими приміщеннями місткістю 13000 т
Крім продуктів заморозки і сільськогосподарської продукції на території холодильного порту приймають пакетовані вантажі металу і пиломатеріалів. Для їх зберігання передбачені склади універсальної продукції загальною площею 4000 кв.м.
За останніми даними, озвученими представниками ДП «Адміністрація морських портів України», щорічна перевалка цитрусових на причалі №21 сумарно становить близько 40-60 тис. Тонн. Основний вантажопотік припадає на період з жовтня по березень.
3) Чорноморським рибним портом. Перевалку цитрусів в Іллічівську проводять на причалах комплексу, який займається обробкою генеральні вантажі. Судна швартуються під розвантаження на 1 з 3 причалів загальною довжиною понад 300 м. Механізацію вантажно-розвантажувальних робіт забезпечують портальні крани вантажопідйомністю від 3,2 до 6 т. Продуктивність ППР варіює від 800 до 2000 т на добу.
Починаючи з 2000 року, в рибпорту введений в експлуатацію складський комплекс для тривалого зберігання бананів і цитрусових. Для проміжної перевалки лимонів , апельсинів та інших різновидів цитрусових фруктів обладнані охолоджувальні склади. Одноразовий обсяг їх завантаження досягає 5000 т.
Інфраструктура, складські та виробничі потужності Чорноморського рибного порту продовжують розвиватися і вдосконалюватися донині. Так в червні 2020 го була виконана реконструкція понтонного причалу, де виконується розвантаження роллкеров.
Перевалочний морський термінал ТТГ «Форвард» володіє розвиненою транспортною інфраструктурою для перевалки цитрусів в Чорноморську. Причал №22 нарівні з іншими генеральними вантажами здатний приймати палетованих і упаковані в біг-беги цитрусові. Розвантаження виконується в спеціально обладнані склади тривалого зберігання для швидкопсувних товарів. Залежно від поставленого завдання ППР можна виконувати за технологічними картами для схем «судно-автомобіль» або «судно-вагон».

Особливості перевалки цитрусових. Вимоги до умов перевезення

Osobennosti perevalki citrusovyh
Найчастіше великі партії, які перевозяться в трюмах суден-рефрижераторів, фрукти вантажаться в синтетичні біг-беги. Але такий спосіб зручний, тільки якщо в порту призначення вантаж буде розміщуватися на складі тривалого зберігання під охолоджені продукти. Якщо ж складських приміщень немає, і передбачається навантаження на причіп фури або вагон-платформу, цитрусові перевозять в 20-ти і 40-футових морських контейнерах-рефрижераторах.

Як завантажуються біг-беги в трюм корабля-рефрижератора

Межпалубного висота в рефрижераторних судах зазвичай становить 2,2 м. Тому вантаж, розфасований в біг-беги ставиться тільки 1-м ярусом. Через розгойдування при транспортуванні навантажені мішки легко можуть зміститися і перекоситися під вагою вмісту. Натиснувши на сусідні з ними, вони посилять зміщення центру ваги в трюмі, а надмірний крен однозначно небезпечний для судна.
Щоб уникнути зсуву вантажу до правого або лівого борту під час перевезення цитрусових в біг-бегах кілька рядів мішків закріплюються так, щоб створити поздовжні ребра жорсткості. Для цього 2 ряди по 2 мішки, розміщені на рівній відстані один від одного і бічних стін, кріпляться ременями до натягнутих під палубної перегородкою ланцюгах. Ланцюги натягуються на відстані близько 5 м один одного. Також можливий альтернативний варіант фіксації біг-бегів в поздовжніх рядах шляхом кріплення лямок за D-образні скоби, розташовані під перекриттям палуби. Одиночна ланцюг і кронштейни зі скобами випробовуються на розривне навантаження в 20 т.

Як розміщують і зберігають вантаж цитрусових в контейнерах-рефрижераторах

Kak razmeshayut i hranyat gruz citrusovyh v kontejnerah-refrizheratorah
Як і будь-який інший палетованих вантаж цитрусові, занурені на піддони, розміщуються в контейнерах симетрично до поздовжньої і поперечної площинах. Вага повинна розподілятися рівномірно по площі, центр ваги приходиться на середню частину контейнера. Зазвичай піддони зміщуються до бічних стінок. Щоб окремі палети зміщувалися і не завалювались один на одного при різких поштовхах або хитавиці між ними встановлюється прокладка з пневмооболочкі.
Під перевезення цитрусів використовуються наступні типи контейнерів-рефрижераторів:
  • AFAM / (Розширене управління свіжим повітрям)
  • AFAM +
  • ТРАНСФРЕШ
  • ВІЧНІ
  • StarCare
  • StarFresh
Їх автоматичні системи кондиціонування передбачають не тільки підтримання холоду, але і підігрів вмісту контейнера в залежності від зміни погодних умов. Крім того системи контролю регулюють рівень вологості, підтримують оптимальне співвідношення CO2 і O2.

Рекомендований режим температури і вологості

Оптимальне зберігання під час перевезення передбачає вологість повітря 85-95%. У вантажному трюмі або закритому контейнері Температурний режим для кожного виду фрукта свій:
  • апельсини - 4-6 ° C;
  • грейпфрути - 8-11 ° C;
  • лимони - 6-8 ° C;
  • мандарини - 2-4 ° C.
Залишилися
питання?

Партнери