Перевалка в порту України: особливості організації процесу

Класифікація оброблюваних вантажів. Насипні або перевантажуються навалом. Генеральні і товарно-штучні вантажі

Класифікація оброблюваних вантажів. Насипні або перевантажуються навалом. Генеральні і товарно-штучні вантажі

Перевалка в морських портах - одне із значущих стратегічних напрямків в українській економіці. При цьому левова частка товарообігу експортних і імпортних вантажів припадає на портові термінали, розташовані в м Південний, Миколаїв, Одеса, Чорноморськ і Маріуполь. Згідно зі статистикою Адміністрацією морських портів України (АМПУ) за січень-жовтень 2020 року зазначені перевалочні комплекси обробили 120,96 млн. Т вантажу. Тобто 91,5% від загального показника по країні.
Комерційна перевалка в портах підприємств-членів АМПУ за минулий в2020 рік принесла сумарний дохід в 7,375 млрд. Грн. З них чистий прибуток організацій склала 2,65 млрд. Грн, понад 3,6 млрд. Грн була відрахована в державний бюджет і цільові фонди. Т. о. українські морські порти продовжують залишатися одними з ключових економічних гравців в країні. Внаслідок системної модернізації причалів і нарощування технічних потужностей спостерігається стабільний приріст обсягів перевалки вантажів через морські термінали. Як результат, промислові порти з кожним роком вносять значний вклад в розвиток зовнішньої торгівлі і комерційної інфраструктури країни.

Класифікація оброблюваних вантажів

Klassifikaciya obrabatyvaemyh gruzov
На поточний момент перевалка в порту забезпечує обробку наступних типів вантажу: перевантажуються навалом (насипом), генеральні або штучні вантажі, наливні вантажі. Відповідно до типу вантажу підбирається не тільки судно з потрібними технічними можливостями, а й перевалочна майданчик. Розберемо докладніше, як організована портова перевалка, в разі роботи з кожним типом вантажу.

Насипні або перевантажуються навалом

Найчастіше це сировина для подальшої переробки. До вантажу, вивантажують насипом, відносяться:
  • зернові культури (насіння соняшника, злаків і бобових культур, а також макуху і шрот);
  • руди (в основному залізна і марганцева)
  • мінеральні вантажі (добрива, солі, шлаки)
  • мінеральні добрива і солі (калійні і азотні, фосфати, апатити, кухонна сіль);
  • будівельні матеріали (пісок, глина, гравій, щебінь, галька, подрібнений граніт)
  • тверді паливні матеріали (кам'яне вугілля, торфи, бітуми);
  • відходи лісозаготівлі і деревообробки (тріска, стружка, обрізки гілок).
На особливості технологічного процесу перевалки сипучих матеріалів впливають відразу кілька факторів. Щоб уникнути погіршення товарних властивостей і псування великої частини товарної партії при вантажно-розвантажувальних роботах (ПРР) та тимчасовому зберіганні беруть до уваги:
1) Гигроскопичность. Здатність речовин поглинати вологу з повітря. Надлишкова вологість сипучого матеріалу викликає псування харчової продукції та деяких мінеральних порошків (гіпс, сульфати, вапняна мука). Змерзання частини відвалу сировини загрожує також небезпечним креном судна.
При роботі з сухими будівельними сумішами, мінеральними порошками і зерном вміст вологи в питомій масі товару жорстко нормується. Наприклад, для морської перевалки в порту гіпсу, цементу і їх сумішей рекомендована масова частка вологи до 1%. У зимовий час - не більше 4%. На експорт не допускається перевалка зерна з вологістю понад 11-14%.
2) Гранулометричний склад. Характеризує співвідношення часток з різним розміром фракції. Чим менше зовнішній діаметр крупинок, тим вище показники злежуваності і змерзання вантажу. Гранулометричний склад може погіршуватися через подрібнення і стирання сипучого продукту під час механічної перевалки. Це важливо враховувати при виборі найбільш щадного способу відвантаження та зберігання.
3) Злежуваність.Визначає наскільки рухливими залишаються відносно один одного частки сипучого матеріалу при зберіганні у відвалах. Висока злежуваності характерна для субстанцій з розмірами фракції починаючи від 1 м. У сумі з високою гігроскопічністю і схильністю до промерзання злежуваність може серйозно погіршити продуктивність ПРР. На підставі даних з таблиць, які враховують щільність і коефіцієнти зовнішнього тертя, підбираються оптимальна висота і кут укосу для відвалу, нормується показник вологості. Так запобігається небажаний ущільнення вантажу, що перевозиться.

Генеральні і товарно-штучні вантажі

Generalnye i tovarno-shtuchnye gruzy
Категорія об'єднує продукцію, чия перевалка і відправка по морю виконується у вигляді палетованих, упакованих в тару або збережених в контейнерах вантажів, а також укладеними в штабелі. Переважна кількість продукції з високим ступенем переробки та товарної цінністю перевозять саме таким чином. Підприємства по перевалці в портах України пропонують послуги з обробки генерального вантажу, укомплектованого в:
  1. Штабеля і пакети. У них складають і перевозять колоди, погонні вироби з дерева (брус, дошка), катаний метал.
  2. Палети. На них розміщують будівельні суміші та хімічну продукцію в мішках, непродовольчі товари в коробках та іншій тарі. Перевезення швидкопсувних продуктів на піддонах виконується в контейнерах з холодильними установками або в трюмі судів-рефрижераторів.
  3. Біг-беги. Сипучі вантажі, чутливі до вологи все частіше перевалюються саме в них. Даний спосіб дозволяє убезпечити працівників робочого майданчика і екіпаж судна від надмірного пилоутворення. Також він краще, ніж перевалка вантажу насипом, якщо потрібно довго зберігати легко злежується вантажі, витрачати або продавати їх у відносно невеликих обсягах.

ТТГ «Форвард»: перевалка в порту України з повним оформленням документів

Обов'язки з оформлення договорів на фрахт судна, розробці технологічної карти навантажувальних робіт і Внутріпортове експедирування вантажів ви можете покласти на команду професіоналів ТТГ «Форвард». Морський термінал «Форвард» розташований в акваторії порту Чорноморськ і здатний забезпечити річну перевалку зернових і інших насипних вантажів у обсязі до 7 млн т.
Для обробки великих партій сипучих вантажів на територію комплексу заведена ж / д гілка №10 від станції «Чорноморськ-Порт» , куди можуть подаватися під розвантаження до 14 вагонів. Матеріали в біг-бегах розміщуються на примикає до ж / д шляхах майданчику тимчасового зберігання і потім транспортуються в закриті склади. Для перевалки зерна навалом на території знаходиться парк із спеціалізованих силосних башт.
Крім розвиненою внутрішньої інфраструктури для обробки насипних і генеральних вантажів наша організація має в своєму розпорядженні штатом фахівців з морським вантажоперевезень. Також ми допоможемо вам підключити підрядників для виконання:
  • стафіровка;
  • агентування суден;
  • внутрішньопортового експедирування;
  • митного оформлення;
  • санітарно-епідеміологічного контролю.
Консультанти компанії завжди раді вислухати ваші побажання, надати консультації та корисні пропозиції. За більш детальною інформацією звертайтесь за телефонами, вказаними на сайті.
Залишилися
питання?

Партнери