Сегодня, большую роль в экономике страны играют как импорт, так и экспорт, благодаря которым многие отрасли не только держатся на плаву, но и достаточно успешно развиваются. Одной из них, по праву является транспортная отрасль морских перевозок судами, с множеством сопутствующих услуг, без которых трудно представить этот процесс.
Одной из важнейших задач при транспортировке груза является перевалка, от скорости и качества которой зависит дальнейший успех перевозки товара. Достаточно часто к таким услугам прибегают владельцы товаров, относящихся к строительной отрасли.
Фаворитами среди стройматериалов, подвергаются перевалки есть сыпучие грузы.
Перевалка цемента: составляющие процесса и особенности
Необхідно відзначити, що цемент є беззмінною складової будь-якого будівництва, а Україна досить багата покладами мінерально-сировинних компонентів цього продукту, на відміну від Європи, сировинна база якої в даному сегменті вичерпана.Тому, безліч країн здійснюють купівлю цього товару саме з України, при цьому процес транспортування в обов'язковому порядку має на увазі перевалку цементу, як його складову.
Основні етапи перевалки цементу:
- приймання сипучого сировини за допомогою транспортування автомобільним або залізничним транспортом, в залежності від граничної вантажопідйомності і місця розташування;
- відвантаження цементу на критий склад, в зв'язку з неможливістю зберігання цього товару на майданчиках відкритого типу;
- погрузка сипучого вантажу на судно-транспортувальник, за умови відповідних погодних умов, у зв'язку зі специфікою вантажу;
- процес проходження митного контролю товару;
- перевірка вантажу брокерами на митниці;
- обов'язкове оформлення всього числа необхідних експортно-імпортних документів, відповідно до нормативних актів країни та ближнього зарубіжжя;
- супровід перевалки цементу в порту на судно;
- складання звітної документації та інших фінансових документів.
специфіка товару
Цемент, як продукт будівельної галузі, залежить від наявності на профільних підприємствах вапнякових і глиняних кар'єрів, які є складовими цього товару. Завдяки отриманню найменшої фракції гіпсу і клінкера можна з легкістю отримати вищезгаданий продукт.Вітчизняний цемент є досить якісним, завдяки чому цінується на світовому ринку і відповідає багатьом світовим стандартам.
Умови для зберігання цементу в порту
Прибережна зона Чорного моря має достатню кількість існуючих і безліч майданчиків для плануються до будівництва терміналів зі зберігання і перевалки цементу. Величезне значення має географічне положення порту, його глибоководних, темпи розвитку його інфраструктури, наявність комунікацій інженерно-транспортної характеру.Транспортування цементу до перевалочною зоні
З огляду на географічні умови заводу-виробника цементної сировини, замовник вибирає найбільш прийнятні умови транспортування вантажу. Найчастіше це транспортні послуги автомобільних засобів, залізниці або комбіновані, що включають послуги транспорту річкових портів, автомобільних фур і поїздів.Перевалка цементу
Після транспортування цього сипучого вантажу на цементний термінал порту, оцінюються його приймальня і, звичайно ж, відвантажувальних потужності для визначення точної суми оплати послуг.Орієнтовна вартість перевалки
Фінансові показники з перевалки цементу в більшості випадків становить близько 5 - 10% вартості товару на внутрішньому вітчизняному ринку. Тому усереднені показники перевалки включають в себе ціну самого вантажу, а також амортизацію, вартість тари і роботи фахівців.Вимоги до портових складах зі зберігання цементу
Основним, серед умов охорони навколишнього середовища при зберіганні такого сипучого вантажу, як цемент на складах порту є механізм очищення повітря і обладнання від пилить складової цементу. Тому, в першу чергу, склади повинні мати прекрасну аспірацію і герметизацію стиків приміщення.Крім складів, важливу роль при перевалці цементу, як сипучого товару, що утворює величезну кількість пилу має і захищеність портових кранів. Ці умови прекрасно задовольняють портові крани, що мають закриту гідравлічну систему.

Питання охорони навколишнього середовища
Такий процес, як перевалка цементу супроводжується атмосферними викидами в навколишнє середовище у вигляді пилу, тому до операторам морських терміналів висуваються вимоги щодо забезпечення гранично допустимих норм цих викидів.Існують норми, які регламентують граничні викиди в атмосферу твердих частинок, які не тільки осідають на прилеглій території, водні ресурси, а також створюють загрозу людським життям, флорі і фауні.
Тому, стан екологічного середовища в довколишніх портових містах часто не тільки не відповідає санітарним нормам, а й загрожує подальшому нормальному функціонуванню.
Мінімізація шкідливих викидів при перевалці
Щоб зробити процес перевалки цементу в порту більш безпечним, необхідно дотримуватися наступних правил:- виконувати технологічні заходи, які мають на увазі оптимізацію перевалочних процесів і вірне розташування виробничого обладнання;
- організація задовольняє норми процесу аспірації і провітрювання приміщень;
- достатнє зволоження повітря і організація знепилювання;
- розробка технологічних карт перевалки цементу в найбільш оптимальному варіанті, для запобігання надмірного утворення пилу, а також, з урахуванням переважаючого напрямку вітру в бік житлових масивів і акваторії моря.
Устаткування, що використовується при перевалці вантажів
- гідравлічні навантажувачі являють собою інноваційне вантажно-перевантажувальний обладнання, яке прекрасно справляється не тільки з перевалкою цементу, а й з різними пиломатеріалами та металоконструкціями. Двигуни таких навантажувачів як правило дизельні або електричні. Гідравлічні навантажувачі прекрасно забезпечують всі умови перевалки цементу, завдяки можливості здійснення перевантаження як в біг-бегах, так і в іншій тарі;
- навісне обладнання, яскравим прикладом якого можуть виступати ковші для навантаження цементу з достатньою його місткістю;
- телескопічні навантажувачі;
- пневматичні транспортують кошти;
- використання машин комбінованого типу, завдяки яким можливо виробляти як розвантаження, так і навантаження такими сипучими вантажами, зокрема, як цемент.
Процес перевалки цементу і його основні операції
Головні дії, які супроводжують перевалки цементу, це навантажувальні і розвантажувальні операції, що ж кожна з них представляє.Навантаження цементу за допомогою суднонавантажувальних машин і устаткування. Завдяки використанню цих навантажувачів, вплив шкідливих чинників на навколишнє середовище мінімізується, так як пилеулавлівателі і аспірація в даному випадку працюють на повну потужність.
Під час протікання процесу перевалки цементу відбувається зважування товару в потоці, вантаж при транспортуванні за допомогою укривной стрічки чудово захищений від атмосферних опадів.
Види суднонавантажувальних машин:
- мобільного модифікації на колісному ходу, якщо цього дозволяють умови;
- стаціонарного типу дії, без можливості пересування;
- мобільні навантажувачі на рейковому ходу.
Машини для розвантаження судів при перевалці цементу
У разі необхідності розвантаження цементу в стислі терміни, раціонально і досить ефективно використовувати судоразгрузочние машини на пневматичному ходу. Спочатку, як правило, цемент транспортується з трюму корабля до розвантажувального вузла.Наступним етапом цього процесу є передача сипучого вантажу до транспортного засобу, при цьому є можливість зважування без переривання інших функцій.
Як правило, розвантажувачі обладнані не тільки дистанційним управлінням з причалу судна, дозиметром від перевантажень, прекрасної аспірацій та уловлювачами пилу, а також ротаційними розпушувачами, які дозволяють отримувати і відповідно транспортувати цемент без втрати сипучості.
Варіанти і модифікації розвантажувального обладнання:
- стаціонарне, що не знімне обладнання, яскравим прикладом якого можуть служити причальні або навісні машини, виконують свої функції однаково якісно, відрізняються між собою лише умовами виконання розвантажувальних робіт;
- суднові розвантажувачі мобільного типу рейкової модифікації при подальшому сприянні з залізничними складами;
- мобільні розвантажувальні машини, мають колісну базу.