Перевезення і перевалка селітри в Україні. Вимоги до сухопутної та морської транспортуванні

Завдання операторів з вантажоперевезень мінеральних добрив і агрохімікатів. Вимоги до тари для перевезення селітри

Завдання операторів з вантажоперевезень мінеральних добрив і агрохімікатів. Вимоги до тари для перевезення селітри

Завдання операторів з вантажоперевезень мінеральних добрив і агрохімікатів полягає в точному дотриманні нормативно-правових актів, санітарних норм і склепінь правил щодо безпечного поводження з даними матеріалами. Особливі вимоги до умов портової перевалки селітри (нітрату амонію) і її доставки по суші продиктовані високу хімічну активність речовини. Даний матеріал небезпечний на увазі наступних якостей:
  1. Самозаймається при контакті з деревом / папером і додатковому нагріванні. Довільний самозаймання спостерігається при нормальних умовах і температурі +350 ° С.
  2. Активно горить з вивільненням кисню, який посилює інтенсивність полум'я.
  3. Утворює вибухо- і пожежонебезпечні суміші при контакті з водою і органічними сполуками (спиртовмісних розчинниками, цукром, крохмалем).
  4. Інтенсивно вбирає воду і атмосферну вологу. Зберігати і перевозити аміачну селітру дозволено виключно в герметичній і водонепроникної тарі.
При цьому важливо відзначити, що дане мінеральне добриво:
Perevozka i perevalka selitry v Ukraine
  • стабільно при нормальній температурі і вологості повітря (термічний розклад і ризик загоряння спостерігаються тільки при нагріванні понад 200 ° C);
  • Нащо від тертя, іскри і контакту з відкритим полум'ям;
  • вибухонебезпечне тільки за умов інтенсивного термічного розпаду великого обсягу речовини (виділяється велика кількість чистого кисню, закису азоту і парів аміаку).
Ряд мінеральних добрив і солей також знижують стійкість нітрату амонію до нагрівання. До них відносяться нітрати кальцію і магнію, трикальцийфосфат, карбонати кальцію і магнію, певні сульфати і вапняна мука. Тому категорично забороняється розміщувати інші сипучі мінеральні вантажі на складах, відведених під зберігання аміачної селітри. На випадок перевалки селітри в порту діють аналогічні виключення. Склади тимчасового зберігання, корабельні трюми і морські контейнери повинні бути звільнені від матеріалів, здатних вступати в реакцію з нітратом амонію.

Вимоги до тари для перевезення селітри

Оптимальним способом тарировки партій аміачної селітри є відвантаження в біг-беги та поліетиленові мішки. Відвантажується вага становить 1 т і 50 кг відповідно. У м'яких контейнерах під аміачну селітру обов'язково передбачений внутрішній вкладиш з поліпропіленової плівки. Вона повністю захищає вміст біг-бега від можливого попадання синтетичних масел і води.
Зручність фасування матеріалу в біг-беги полягає в тому, що дозволяє транспортувати великі партії мінерального добрива для використання на аграрних підприємствах та комплексах. У той же час вантаж, що складається з 50-ти кілограмових мішків, зазвичай замовляють оптові і роздрібні дистриб'ютори.
Перевалка селітри у вигляді штучного вантажу виконується на майданчиках вантажних терміналів за допомогою спецтехніки. Селітра в мішках зазвичай завантажується в палетованих піддонах і може перевозитися як в трюмах, так і закритих контейнерах. Розміщений у біг-бегах вантаж переноситься з піввагонів або автомобільних причепів на березі безпосередньо в суднові трюми. Переміщення вантажу виконують портальні крани.

Нормативні акти та правила безпечного транспортування

Normativnye akty i pravila bezopasnoj transportirovki
Вимоги до безпечного перевезення нітрату амонію на території України регламентовані законами "Про перевезення небезпечних вантажів" і "Про приєднання України до Європейської угоди про міжнародне дорожнє перевезення небезпечних вантажів (ДОПНВ)". Перевезення селітри по дорогах загального користування дозволяється в разі дотримання вантажоперевізником «Правил дорожнього перевезення небезпечних вантажів» (затверджені наказом МВС України від 26.07.2004 № 822).
Даний документ унормовує допустиму місткість тари. Дозволяється провезення тарований аміачної селітри в упаковках з масою нетто до 1000 кг (п.1.8, дод. 1). Фізична або юридична особа, яка здійснює вантажоперевезення, зобов'язана мати:
  • відповідний допуск для транспортного засобу на перевезення небезпечного вантажу;
  • допуск водія до таких перевезень, оформлений по вимоги ДОПНВ;
  • дорожній лист із зазначенням типу вантажу, марки і характеристик транспортного засобу, імені відповідальної особи (водія);
  • маршрутний лист на додаток до дорожнього (в разі міжміського перевезення);
  • комплект додаткових засобів пожежогасіння згідно з пунктами 5.2б і 5.6 зазначених «Правил» і ЗІЗ для захисту від їдких субстанцій.
Відповідно до класифікації ДОПНВ аміачна селітра віднесена до небезпечних вантажів класу 5.1 «Окисляющие речовини». Автомобілі, в яких вона перевозиться, повинні містити відповідне маркування і № ООН одна тисяча дев'ятсот сорок два.

Морська перевалка мінеральних добрив в порту Чорноморська від ТТГ «Форвард»

Портовий комплекс для перевалки штучних і насипних вантажів «Форвард» пропонує послуги досвідчених фахівців в допомогу українським експортерам і імпортерам міндобрив. На території комплексу передбачені під'їзні шляхи для вивантаження генеральних вантажів з аміачною селітрою і доставки їх в зону вантажно-розвантажувальних робіт на 1 з 2 причалів. Ми пропонуємо:
  • ефективну організацію ППР з повним дотриманням вимог безпеки і використанням високопродуктивної техніки;
  • послуги фрахтування судів і укладення контрактів з судновласниками;
  • допомога в оформленні дозвільної та супровідної документації, в тому числі на небезпечні вантажі.
Наші консультанти з радістю зорієнтують вас по будь-яких питань, пов'язаних з організацією комерційних рейсів і морських вантажоперевезень. Надсилайте ваші заявки за номерами, вказаними на сайті, або скористайтеся формою зворотного зв'язку.
Залишилися
питання?

Партнери